logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Analytic Teaching and Philosophical Praxis Nr. 1/2012

  • Volume 33 No. 1

 

Gardner, Susan T.

THE COMPLEXITY OF RESPECTING TOGETHER: From the point of view of one participant of the 2012 Vancouver NAACI conference

Stoyanova Kennedy, Nadia

Community of Inquiry as a Complex Communicative System

Davis, Jessica

Being Participation: The Ontology of the Socratic Method

Cannon, Dale

P4C, Community of Inquiry, and Methodological Faith

Costello, Patrick J. M.

The Place of 'Philosophy' in Preparing Teachers to Teach Pre-College Philosophy: A UK Perspective

Gazzard, Ann

Do You Need to Know Philosophy to Teach Philosophy to Children? A Comparison of Two Approaches

Tiedemann, Markus

The Principle of a Problem-Based Approach and Its Consequences for Teaching Philosophy and 'Ethik'

Jackson, Michael

Approaches to Learning and Teaching: Some Observations

Gasparatou, Renia
Kampeza, Maria

Introducing P4C in Kindergarten in Greece

Määttä, Kaarina
Uusiautti, Satu

How to Raise Children to Be Good People?