logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Analytic Teaching and Philosophical Praxis Nr. 1/2018

  • Volume 39 No. 1

 

Lyle, Sue

Education for Sustainable Development and Global Citizenship through Philosophical Enquiry: Principles and Practices

Yan, Sijin
Walters, Lynne Masel
Whang, Zhuoying
Wang, Chia-Chiang

Meta-Analysis of the Effectiveness of Philosophy for Children Programs on Students' Cognitive Outcomes

Gardner, Susan T.
Newby, Alex
Wolf, Arthur

Using Communal Inquiry as a Way of Increasing Group Cohesion in Soccer Teams

Yarmel, Aaron J.

Between Crisis-Philia and Crisis-Phobia: Reflections on the Community of Inquiry

Hines, Carol

Unintended Lessons: What Typically Developing Students Learn from the Inclusion and Exclusion of Students Who Receive Special Education Services

Gardner, Susan T.
Wolf, Arthur

An Education for "Practical" Conceptual Analysis in the Practice of "Philosophy for Children"

    •