logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Analytic Teaching and Philosophical Praxis Nr. 2/2021

  • Volume 41 No. 2

 

Fletcher, Natalie M.

Imagining the Ineffable: Elucidating Tacit Knowledge through Deliberate Imagining

Aslanimehr, Parmis

Can Philosophy Aid the Adjustment of Newcomer Children?

Brel Cloutier, Anne

How Can Rationality Empower Children?

Michaud, Olivier
Gagnon, Mathieu

Does Philosophical Dialogue Cause Children to Reject Adult Authority?

Taylor, Jason

P4C and Playfulness: Are Games and Playfulness Important for Communities of Philosophical Inquiry?

Miraglia, Maria

The Importance of Continuing the Heritage of Lipman’s Philosophical Fiction: Writing Stories for the Contemporary World

Moodle, Desireé E.

Towards Education for 21st Century Democratic Citizenry—Philosophical Enquiry Advancing Cosmopolitan Engagement (P.E.A.C.E) Curriculum: An Intentional Critique

Kilby, Ben

Dialogic Pedagogies: Defining and Analyzing Four Types of Dialogue in Education