logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Analytic Teaching and Philosophical Praxis Nr. 1/2024

  • Volume 44 No. 1

 

Wurtz, Jonathan

From Gym Crow to P4C: Recontextualizing P4C’s Reasonableness within the Racial Politics of the 1960s

Fournel, Anda
Blanc-Lanaute, Chrystelle
Cai, Qionghua

Addressing Conflict through Imagination in Communities of Philosophical Inquiry

Anderson, Daniel J.

Meaning at the Margins: The Case for Meaning Education in K-12 Schooling

Gardner, Susan T.
Wall, Taya

The Challenge of Inequity: How to Negotiate a World of “Haves” and “Have-Nots”

Bakir, Onur

Notes from the Field: Concepts, Prototype Theory, and Inquiry

Demir, Sezer

Notes from the Field: From the Cave to the Silver Screen: The Questions Raised by Moving Images

Dikmelik, Ediz

Notes from the Field: Argument Mapping in Dialogue with Young Thinkers

Koyuncu, Deniz

Notes from the Field: Philosophy Workshop Experience at “Life with Children” Camp

Özdemir, Özge

Notes from the Field: Philosophy on the Radio and the Little Thinkers Society

Yılmaz, Nurşah
Bilican, Yılmaz Murat

Notes from the Field: Philosophy for Children and Art Workshops

    •