logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Teaching Philosophy Nr. 2/2024

  • Volume 47 Issue 2

 

Abumusab, Syed

Introduction to the Special Issue: Large Language Models and Teaching Writing

Smithson, Robert
Zweber, Adam

Reviving the Philosophical Dialogue with Large Language Models

Mouser, Ricky

Writing with ChatGPT

Mitchell-Yellin, Benjamin

Don’t Believe the Hype: Why ChatGPT May Breathe New Life into College Writing Instruction

Kim, Bada
Robins, Sarah
Huang, Jihui

Student Voices on GPT-3, Writing Assignments, and the Future College Classroom

Bohlmann, Markus
Berger, Annika M.

ChatGPT and the Writing of Philosophical Essays: An Experimental Study with Prospective Teachers on How the Turing Test Inverted

Abadal, Lily M.

Ensuring Genuine Assessment in Philosophy Education: Strategies for Scaffolding Writing Assessment in an LLM Era