logo 2
logo 2
                              \n                                                                                                                                                 
A&W 
Aufgaben und Wege des Philosophieunterrichts (Neue Folge)
ATPP 
Analytic Teaching and Philosophical Praxis
B&E 
Bildung und Erziehung
Dialektik 
Dialektik. Enzyklopädische Zeitschr. f. Phil. u. Wissensch.
DZPh 
Deutsche Zeitschrift für Philosophie
E&U 
Ethik & Unterricht
eek 
edition ethik kontrovers (E&U Sonderheft)
InfPhil 
Information Philosophie
JDPhE 
Jahrbuch für Didaktik der Philosophie und Ethik
Journal 
Journal of Didactics of Philosophy
JRP 
Journal für Religionsphilosophie
MFvPhil 
Mitteilungen des Fachverbandes Philosophie
Pädag 
Pädagogik
PEGS 
Philosophie und Ethik in der Grundschule
PhU 
Philosophie. Beiträge zur Unterrichtspraxis
PR 
Pädagogische Rundschau
Praxis 
Praxis Philosophie & Ethik
PUNRW 
Der Philosophieunterricht in Nordrhein-Westfalen
RPhM 
Rostocker Philosophische Manuskripte (Neue Folge)
TP 
Teaching Philosophy
VfwP 
Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik
ZDP 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie
ZDPE 
Zeitschrift für Didaktik der Philosophie und Ethik
ZfPäd 
Zeitschrift für Pädagogik
ZphF 
Zeitschrift für philosophische Forschung

 

Analytic Teaching and Philosophical Praxis Nr. 2/2016

  • Volume 36 No. 1

 

Strong Makaiau, Amber

The Philosophy for Children Hawai‘i Approach to Deliberative Pedagogy: A Promising Practice for Preparing Pre-Service Social Studies Teachers in the College of Education

Love, Rhiannon

The Case for Philosophy For Children In The English Primary Curriculum

Ching-Sze Wang, Jessica

From Learning Outcomes to Educational Possibilities-What Happens When Philosophical Community Inquiry "Works Wonders" with University Students in Taiwan

Robinson, Grace

Feeling the Pull: Ethical Enquiry and the Tension It Creates for Teachers

Henry, Wayne

Consumer Capitalism Meets Inquiry

Green, Lena

Facilitation is No Mere Technical Skill: A Case Study of a Small Group of 'Different' Students

Mizell, Karen

The Epistemology of Imagination and Play in the Community of Inquiry

Pournantzi, Vasiliki
Zacharos, Konstantinos
Shiakalli, Maria Angela

Investigating Pre-School Children's Ability to Formulate Logical Arguments